Pentru comenzi ne puteti apela la 0729.070.014 de luni pana vineri intre 9-17
Nu exista produse in cos!
Total produse (0):0.00 RON
CATEGORII DE PRODUSE
Ne gasesti pe Facebook
Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita

Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita

Comanda la 0729_ 070_ 014
de luni pana vineri intre 10-18
Livrare in 24h
oriunde in tara
Stoc LIMITAT
Prefata / 9 CAPITOLUL I Psihologie clinica: delimitari conceptuale / 13 1. Definirea psihologiei clinice / 13 2. Criterii ale dezvoltarii psihice normale / 15 3. Competentele psihologului clinician / 20 CAPITOLUL II Psihodiagnostic si evaluare clinica: concepte de baza / 24 1. Definirea termenilor de psihodiagnostic si evaluare clinica / 24 2. Factorii etiologici ai bolii / 27 3. Examenul psihologic / 28 4. Limitele psihodiagnosticului si evaluarii clinice / 31 CAPITOLUL III Psihodiagnostic multiaxial conform DSM IV / 33 1. Definirea tulburarii mentale / 33 2. Prezentarea principalelor axe ale DSM IV-TR si a continuturilor acestora / 34 CAPITOLUL IV Psihodiagnostic si evaluare clinica in orientarea cognitiv-comportamentala / 41 1. Psihodiagnostic si evaluare clinica validate stiintific / 41 a. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile de pe Axa I a DSM - SCID I / 42 b. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile Clinice de Personalitate de pe Axa II a DSM - SCID II / 43 c. Interviul Clinic Structurat pentru Tulburarile Sugarului, Copilului si Adolescentului KID-SCID / 43 d. Sistemul de Evaluare Clinica SEC / 47 e. Platforma de Psihodiagnostic si Evaluare Clinica Validata Stiintific PEC / 48 2. Etapele procesului de diagnostic si evaluare clinica / 48 3. Componentele psihologice investigate in cursul interviului clinic / 51 CAPITOLUL V Conceptualizarea clinica / 54 1. Definirea conceptualizarii clinice / 54 2. Conceptualizarea clinica in orientarea cognitiv-comportamentala / 54 3. Prototipul unui demers terapeutic / 58 CAPITOLUL VI Evaluarea cu ajutorul testelor psihologice / 60 1. Definitia testelor / 60 2. Caracteristicile psihometrice ale testelor / 62 3. Clasificarea testelor / 66 4. Aspecte etice in aplicarea testelor / 67 CAPITOLUL VII Psihodiagnosticul tulburarilor diagnosticate in perioada copilariei si adolescentei / 70 1. Evaluarea psihologica a copilului si adolescentului / 70 2. Testele psihologice utilizate in psihodiagnoza copilului si adolescentului / 75 3. Tehnici expresiv-creative utilizate in psihodiagnoza si terapia copilului / 79 CAPITOLUL VIII Psihodiagnosticul tulburarilor hiperchinetice si opozante / 83 1. Caracteristici si clasificare / 83 2. Programul terapeutic pentru copiii cu probleme comportamentale de tip hiperchinetic si opozant – THOP / 86 3. Etapele programului THOP si principii de organizare / 90 4. Scale de diagnosticare a tulburarii de hiperactivitate cu deficit de atentie ADHD / 92 CAPITOLUL IX Psihodiagnosticul tulburarilor anxioase / 94 1. Tulburarile anxioase / 94 2. Criteriile de diagnostic pentru anxietatea generalizata / 96 3. Evaluarea atacului de panica / 97 4. Instrumente de diagnosticare a anxietatii si a atacului de panica / 99 CAPITOLUL X Psihodiagnosticul tulburarilor depresive / 103 1. Depresia la copii si adolescenti / 103 2. Criteriile de diagnostic ale unui episod depresiv major / 106 3. Instrumente de diagnosticare a depresiei / 108 4. Factorii de risc ai aparitiei depresiei la adolescenti / 117 CAPITOLUL XI Psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta / 120 1. Definirea termenilor / 120 2. Factorii de risc ai abuzului de droguri la adolescenti / 121 3. Evaluarea psihologica a tulburarilor in legatura cu o substanta / 123 CAPITOLUL XII Evaluarea stadiului schimbarii individuale / 127 1. Modelul transteoretic al schimbarii umane / 127 2. Teoria motivatiei PRIME/ 131 CAPITOLUL XIII Psihodiagnosticul jocului de sansa patologic / 133 1. Jocul de sansa patologic: definire, caracteristici / 133 2. Criteriile de diagnosticare a jocului de sansa patologic / 135 3. Instrumente de diagnosticare pentru jocul de sansa patologic / 137 CAPITOLUL XIV Vulnerabilitate si rezilienta / 143 1. Risc si vulnerabilitate / 143 2. Modele explicative ale factorilor de risc / 144 3. Evaluarea factorilor de risc / 145 4. Rezilienta: definire, caracteristici / 146 5. Evaluarea rezilientei / 149 CAPITOLUL XV Raportul psihodiagnostic si de evaluare clinica / 153 1. Elementele raportului psihodiagnostic si de evaluare clinica / 153 2. Model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica / 154 CAPITOLUL XVI Extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog cu libera practica / 159 1. Misiunea psihologului. Scopul si rolul profesiei de psiholog / 159 2. Principiile fundamentale in exercitarea profesiei de psiholog / 160 3. Raspunderea disciplinara / 174 Bibliografie / 187 Anexa 1 - Formular de raportare a evaluarii multiaxiale / 194 Anexa 2 - Setul de instrumente psihologice pentru expertizarea si evaluarea copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare aprobate prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 218 din 7 martie 2002 / 196 Anexa 3 - Scala Yale-Brown de evaluare a obsesiilor si compulsiilor / 200 Cuvânt înainte Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita Psihodiagnosticul clinic vizeaza cunoasterea factorilor psihologici cu relevanta pentru sanatate si boala; aceasta cunoastere se realizeaza prin procesul de evaluare clinica, in care se utilizeaza metode precum testarea psihologica, interviul clinic, etc. (David, 2006). Evaluarea psihologica este un demers psihodiagnostic integrativ care presupune corelarea rezultatelor furnizate de testele psihologice cu datele obtinute prin alte metode: observatia, interviul, analiza produselor activitatii. Manualul de Diagnostic si Statistica a Tulburarilor Mentale - DSM IV-TR cuprinde o clasificare a tulburarilor mentale care a fost elaborata pentru a fi utilizata in conditii clinice de invatamant si cercetare. Tulburarea mentala este definita drept “un pattern sau sindrom psihologic sau comportament semnificativ clinic care apare la un individ si care este asociat cu o detresa prezenta (simptom suparator) sau incapacitate (deteriorare in unul sau mai multe domenii de functionare) sau cu un risc crescut de a suferi moartea, durerea, infirmitatea sau pierderea importanta a libertatii”(DSM-IV-TR-2000). Lucrarea intitulata Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului se adreseaza psihologilor clinicieni, psihoterapeutilor, studentilor la psihologie si masteranzilor in psihologie clinica si psihoterapie, asistentilor sociali si psiho­pedagogilor care lucreaza cu copiii si adolescentii si nu in ultimul rand, parintilor care doresc sa-si imbunatateasca relatiile cu copiii lor sau sa-si clarifice anumite aspecte problematice ce apar in cadrul relatiilor cu acestia. Lucrarea poate fi utila si celor care isi desfasoara activitatea profesionala in invatamant: educatorilor din gradinite, invatatorilor si profesorilor care intampina in activitatea lor diverse dificultati de relationare cu copiii si adolescentii. Volumul de fata este structurat intr-un numar de 16 capitole, dintre care primele 14 se refera la aspecte teoretice privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica, iar ultimele doua cuprind un model de raport psihodiagnostic si de evaluare clinica si un extras din Codul deontologic al profesiei de psiholog, cu accent pe scopul si rolul profesiei de psiholog si principiile fundamentale in exercitarea acestei profesii. Primele doua capitole cuprind definirea psihologiei clinice, criteriile dezvoltarii psihice normale, competentele psiho­logului clinician, conceptele de baza utilizate in psihodiagnoza si evaluarea clinica si caracteristicile examenului psihologic. In capitolul trei am definit tulburarea mentala, am descris principalele axe ale DSM IV-TR si continuturile acestora si am enumerat pasii ce vor fi parcursi pentru calcularea scorului indicelui general de functionare GAF. Capitolul patru se refera la psihodiagnosticul si evaluarea clinica validate stiintific si cuprinde o descriere a interviurilor clinice structurate - SCID I, SCID II si KID-SCID, recomandate in vederea utilizarii corecte a diagnosticului pe baza DSM. Capitolele cinci si sase cuprind informatii privind conceptualizarea clinica si evaluarea cu ajutorul testelor psihologice. In capitolul sapte sunt prezentate caracteristicile evaluarii psihologice a copilului si adolescentului si principalele teste psihologice utilizate in cadrul acestei etape de varsta. Capitolele opt, noua si zece cuprind aspecte privind psihodiagnosticul si evaluarea clinica a tulburarilor hiper­chinetice si opozante, a depresiei si anxietatii la copii si adoles­centi si instrumentele utilizate in acest sens. Capitolele unsprezece, doisprezece si treisprezece se refera la psihodiagnosticul tulburarilor in legatura cu o substanta, al jocului de sansa patologic si la stadiile schimbarii individuale. In capitolul paisprezece sunt abordate notiunile de risc si vulnerabilitate, modelele explicative ale factorilor de risc si rezilienta. Despre autor Steliana Rizeanu (Pintilie) Conferentiar Universitar Doctor la Universitatea Hyperion din Bucuresti, Master-ul de Psihologie Clinica si Consiliere Psihologica, unde preda cursurile: Introducere in psihoterapie, Psihopatologia copilului si adolescentului, Psihodiagnoza si evalurea clinica a copilului si adolescentului; Psihologia adictiilor. Psiholog clinician principal, formator - supervizor in psihologie clinica si in psihoterapie integrativa, psihoterapeut specialist in psihoterapie cognitiv-comportamentala in cadrul Clinicii Aquamarin din Bucuresti. Autoare a cartilor: Introducere in psihoterapie; Psihoterapia jocului de sansa patologic; Dependenta de jocuri de noroc. Ghid de ajutor pentru jucatorii patologici de noroc si familiile acestora . A publicat numeroase articole in reviste de specialitate interne si internationale cu Peer Review si comitet editorial international. Membru ales in Comitetul Filialei Teritoriale Bucuresti a Colegiului Psihologilor din Romania, Comisia clinica. Nominalizata pentru includerea in cea de-a 32-a editie 2014 a prestigioasei publicatii Who's Who in the World . Coordonator al programului “Joaca responsabil” din Romania, prin care se ofera consiliere psihologica persoanelor dependente de jocuri de noroc. Membru al Asociatiei Europene pentru Studiul Gamblingului: EASG – European Association for the Study of Gambling. Membru al Asociatiei de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania. Membru al Societatii Romane de Psihologie Experimentala Aplicata. Membru al Asociatiei Romane de Psihoterapie Integrativa. Membru al Institutului European de Studii pentru Terapia Copiilor si Adolescentilor. Membru al Asociatiei de Psihosomatica Aplicata si Medicina Comportamentala. Membru al Asociatiei de Hipnoterapie si Psihoterapie Cognitiv-Comportamentala. Membru al Societatii Romane de Statistica.
35.00 RON
Editura: UniversitaraTip coperta: BrosataData aparitiei: 2014ISBN: Steliana Rizeanu (Pintilie)Livrare in: 24 de ore lucratoare

Alte carti scrise de Steliana Rizeanu (Pintilie)

Steliana Rizeanu (Pintilie)
36.60 RON 

Carti similare cu Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita, ISBN: Steliana Rizeanu (Pintilie)

Alte carti de la Universitara similare cu Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita, ISBN: Steliana Rizeanu (Pintilie)

Opinii si recenzii pentru: Psihodiagnoza si evaluarea clinica a copilului si adolescentului, Editia a II-a, revizuita si adaugita

Iti multumim pentru faptul ca vrei sa scrii un review privind unul dintre produsele noastre!

Indicatii pentru a scrie un bun review
  • Acorda-ti timpul necesar pentru a te familiariza cu produsul.
  • Completeaza titlul review-ului. Exemplu: "O lectura de neratat".
  • Sumarizeaza experienta proprie avuta.
  • Include atat punctele forte cat si punctele slabe, explicand de ce acolo unde este cazul.

Ai grija sa:
  • Nu incluzi limbaj neadecvat, care poate jigni sau leza anumite persoane.
  • Nu postezi linkuri catre companii concurente sau catre articole ce nu sunt relevante pentru acest produs.

Ai o intrebare in legatura cu acest produs?
Daca vrei mai multe informatii despre acest produs, sau pur si simplu ai o intrebare pentru noi, te rugam sa ne lasi un mesaj pe pagina Facebook sau sa ne scrii un mail. Facem tot posibilul astfel incat sa iti raspundem rapid.
Acest produs nu dispune inca de un review.

Carti pentru premiile Scolare

NEWSLETTER

Introdu adresa ta de email pentru a afla cele mai noi oferte de tablouri personalizate.
© 2019 DepozitDeCarte. Toate drepturile rezervate. Operator de date cu caracter personal atestat de Autoritatea Nationala de Supraveghere a Operarii Datelor cu Caracter Personal, sub numarul 123456
Plata cu cardul
Webdesign